For non Dutch readers, use the translation app on the right hand side for my old Dutch blogs

Hi there,

Thank you for visiting my blog. Via this digital medium I'm trying to give you a glimpse of my effort to travel the world. On the right hand side there's an overview of where I've been whilst blogging. Hopefully I'll succeed in making you jealous enough to follow me in my footsteps to the places I've blogged about, but also to places I haven't seen yet. Enjoy!

Sven

Buenos Aires naar Puerto Madryn

Zo, terug van Torres del Paine en klaar om vanavond de boot te nemen van Puerto Natales naar Puerto Montt. Nu 1.5 uur de tijd om mijn blog bij te werken en na het inchecken van mijn tas heb ik nog een uur voor mijn blog. Dat moet dus wel goedkomen!

Mijn laatste bericht was vanuit Buenos Aires nadat ik net uit Iguazu was teruggekomen. In die 4 dagen ben ik Buenos Aires ingetrokken. Ik heb onder andere de botanische tuinen, La Casa Rosada en veel kleine parkjes gezien. Hier enkele fotos van de botanische tuinen:




La Casa Rosada is het kantoor van de president van Argentinie en bevat onder andere een museum. La Casa Rosada is ook gebruikt voor de film Evita (gaat over Eva Peron). Hier een foto van het bordes waar belangrijke toespraken worden gehouden en een foto in de avond:



Na enkele dagen relaxen was het tijd om naar Puerto Madryn te vertrekken. Ik had nu al 2 keer de bus genomen in Argentinië, dus dat moest nu geen probleem meer zijn. Die middag op tijd bij het busstation aangekomen en ik opzoek op de infoborden naar mijn bus naar Puerto Madryn. Humm... gek, mijn bus staat er weer niet tussen. Bij de infobalie gevraagt en hij kon hem ook niet vinden, maar die maatschappij vertrok bij platform C, dus daar zou hij wel moeten staan. Eenmaal daar aangekomen zag ik de bus niet. Aan een medewerker van de busmaatschappij Andesmar gevraagt en die zij: o, ja die komt zo! Dus ik dacht ik maak me druk om niks. Na 20 min nog geen bus en de bus had 5 min geleden al moeten vertrekken.. Ik vraag diezelfde man weer waar de bus is en opeens wordt hij een beetje bleek. Hij begint meteen te bellen en in het Spaans tegen mij te ratelen. Ik snap er helemaal niks van! Uiteindelijk vraagt hij: Sven?? Ik: si. Hij begint verder in het Spaans te ratelen maar het enige wat ik er uit kan halen is dat ik met hem mee moet komen naar de andere kant van het busstation. Misschien staat de bus daar denk ik? Samen lopen we naar de andere kant van het busstation en hij probeert het in het Spaans rustig uit te leggen, maar ik begrijp nog steeds niet helemaal wat het probleem is. Opeens stoppen we bij een auto en ik moet mijn spullen er in doen en instappen. Ik twijvel een beetje: wat is de bedoeling en waar gaan we naartoe? Uiteindelijk kom ik er achter dat de bus dus al vertrokken is, maar dat hij nog wel iets voor mij kon regelen. Toch maar snel ingestapt en kijken wat er gebeurt. In de auto belt hij een collega die wel Engels spreekt (soort van en hij was heel slecht te verstaan) en dan wordt alles duidelijk: ik moest naar Puerto Madryn, maar dat was niet het eindstation van mijn bus, dat was Rawson. Ik had dus de bus naar Rawson moeten pakken en in Puerto Madryn moeten uitstappen. Helaas waren ze dat alleen even vergeten te zeggen... Ik had nu 2 opties: morgen een nieuw buskaartje kopen (655 pesos) of nu voor 288 pesos (ongeveer 48 euro) achter de bus aanrijden en bij de volgende stop opstappen. De keus was snel gemaakt en die man heeft mij uiteindelijk op tijd bij het volgende busstation (30km) afgezet. Tegenwoordig vraag ik dus altijd of ik een directe verbinding heb en of het de eindbestemming is!

Het vervolg van de busreis ging goed. Mooi om te zien hoe het landschap van groene vlaktes bij Buenos Aires steeds droger wordt. Geel gras, andere bomen en meer heuvels. Het lijkt een klein beetje op Zuid Afrika. Vervolgens wordt het steeds droger en worden de bomen steeds kleiner. Het gaat harder waaien en het lijkt meer op een kustlandschap. Hier enkele fotos:





De volgende post gaat verder met Puerto Madryn. 

No comments:

Post a Comment