For non Dutch readers, use the translation app on the right hand side for my old Dutch blogs

Hi there,

Thank you for visiting my blog. Via this digital medium I'm trying to give you a glimpse of my effort to travel the world. On the right hand side there's an overview of where I've been whilst blogging. Hopefully I'll succeed in making you jealous enough to follow me in my footsteps to the places I've blogged about, but also to places I haven't seen yet. Enjoy!

Sven

El Chalten, het vervolg

Eindelijk weer wat tijd voor het bloggen. Ik zit nu in Pucon, en klein stadje bij 3 vulkanen waar enorm veel avontuurlijke activiteiten te doen zijn: raften, kayaken, downhill biken, rock climbing, hydrospeed, canoping, paardrijden en natuurlijk de vulkaan beklimmen. Verder hebben ze hier ook hotsprings waar je aan het eind van de dag lekker kan ontspannen. Maar eerst het vervolg van El Chalten.

Met de boot werden we naar de gletsjer Viedema gebracht. Een enorme gletsjer in een prachtige omgeving (zie de fotos van de vorige post). Eenmaal op de gletsjer kregen we een korte uitleg hoe je met crampons moest lopen en vervolgens vertrokken we. Het was erg leuk om op de gletsjer te lopen, alleen het niveau viel een beetje tegen. De groep bestond uit jong en oud en het tempo en de moeilijkheidsgraad lagen niet al te hoog. Had graag wat meer uitdaging gehad! Na een kleine 2 uur lopen werd er Baileys met gletsjerijs geserveerd. Uiteindelijk een leuke dag en voor het eerst op een gletsjer gestaan met crampons (ik heb wel eens op een gletsjer gesnowboard, maar dit is toch anders).

De dag erna stond de reis naar Puerto Natales en Torres del Paine op het programma! Op naar het volgende natuurpark. Om bij Puerto Natales uit te komen moest ik in El Calafate overstappen. Op het busstation kwam ik daar Vincent weer tegen, die een paar dagen eerder was vertrokken uit El Chalten. Zijn plan was ook om naar Puerto Natales te gaan en Torres del Paine te temmen. Samen vertrokken met dezelfde bus. Mijn originele plan was om lekker te slapen in de bus, maar daar kwam niet heel veel van terecht (kreeg een hele lijst met tips waar ik in Chili naartoe moest gaan).

No comments:

Post a Comment