For non Dutch readers, use the translation app on the right hand side for my old Dutch blogs

Hi there,

Thank you for visiting my blog. Via this digital medium I'm trying to give you a glimpse of my effort to travel the world. On the right hand side there's an overview of where I've been whilst blogging. Hopefully I'll succeed in making you jealous enough to follow me in my footsteps to the places I've blogged about, but also to places I haven't seen yet. Enjoy!

Sven

Pucon

Ik heb de Huayna Potosi beklommen, de Death road overleefd en ik ben uit de jungle teruggekeerd met een grote hoeveelheid muggenbulten. Morgen staat Peru op het programma! Helaas moet ik het Copacabana overslaan en reis ik via Desaguadero. Dit komt omdat er blokkades zijn rond Copacabana en je er alleen te voet doorheen kan (8km lopen, maar Copacabana schijnt nu een ghost-town te zijn). Wie weet kan ik het Titicaca meer zelf wel nog zien vanaf Puno! Maar eerst Pucon in Chili. Aangezien ik redelijk achter loop zal ik de aankomende verhaaltjes iets korter maken.

Na Chiloe was Pucon de volgende bestemming. Ik had van meerdere mensen leuke verhalen over alle activiteiten van Pucon gehoord. Het is de outdoorstad van Chili. Eenmaal aangekomen besloten om samen met Juan Hydrospeed te gaan doen. Hydrospeed lijkt een beetje op raften, maar je ligt in je eentje in het water op een soort schuimrubber ding. En dan is het gaan! Hier een foto bij het begin:


Onze gids had ook meerdere filmpjes gemaakt, maar het uploaden gaat niet echt vlot.. Voor beelden zie youtube in combinatie met: hydrospeed Pucon.

Verder nog naar de hotsprings geweest om lekker relaxen! De dag erna een beetje door Pucon rondgelopen. Naast het strand en de activiteiten in de bergen is er in de stad niet heel veel te doen.


Aangezien we in Chili zaten waren de activiteiten niet heel erg goedkoop zijn (Chili is samen met Argentinie en Brazilie een van de duurste  landen van Zuid Amerika) besloot ik het bij hydrospeed en de thermos te laten. Het beklimmen van een vulkaan gaat vast nog wel een keer lukken! Nu op naar Santiago de Chile.

No comments:

Post a Comment