For non Dutch readers, use the translation app on the right hand side for my old Dutch blogs

Hi there,

Thank you for visiting my blog. Via this digital medium I'm trying to give you a glimpse of my effort to travel the world. On the right hand side there's an overview of where I've been whilst blogging. Hopefully I'll succeed in making you jealous enough to follow me in my footsteps to the places I've blogged about, but also to places I haven't seen yet. Enjoy!

Sven

Santiago de Chile

Met de nachtbus vertrokken van Pucon. Scheelt weer een overnachting in een hostel en je kan in de bussen best goed slapen. Wel mis je de omgeving.. Eenmaal vroeg in Santiago aangekomen meteen de stad ingetrokken. Eerst ontbijten in het park. Om me heen lagen er meerdere mensen een beetje te dutten in de ochtendzon. Ook was er een oud mannetje erg druk bezig met zijn boek:


Daarna het oude station bezocht en de locale markt (een supermarkt/supermercado is hier niet echt een begrip, de meeste mensen doen hun boodschappen op de markt):





Vanaf San Cristobal en Santa Lucia hill heb je een prachtig uitzicht over Santiago (de 2e foto is Santa Lucia hill en op de 3e foto zie je San Cristobal hill en het high-rise centrum liggen):




Met mijn achtergrond kon ik natuurlijk het high-rise centrum niet overslaan! Ze zijn in Santiago bezig met het Costanera Center, een project met 4 torens waarbij de hoogste toren een hoogte van 300m krijgt. Hiermee wordt het de hoogste toren van Zuid Amerika! Hier 2 foto´s (helaas kwam ik niet binnen...):



Toen ik in dit gebied was kwam ik ook nog een bijzondere straat tegen:


Santiago: een enorme stad die heel makkelijk te bereizen is met de metro. Er zijn ook veel bussen, maar door de bomen is het bos niet meer te zien: wat een chaos aan bussen! Santiago bevat veel oude, mooie en goed onderhouden gebouwen. Verder zijn er ook genoeg parkjes waar je even kan uitrusten en kan schuilen van de brandende zon (het weerbericht was bij mij alle dagen identiek: zon, geen wolken en 28 graden). Aangezien Santiago in een dal ligt hebben ze er wel last van smog (goed te zien op de foto van San Cristobal), maar de smog is ook weer niet zo erg dat je het echt voelt. Helaas kon ik niet door van Valparaiso naar San Pedro de Atacama, dus heb ik besloten Valparaiso over te slaan.. De bus van Santiago naar San Pedro zou 25 uur duren! Een behoorlijke zit dwars door de Atacama woestijn.

No comments:

Post a Comment