For non Dutch readers, use the translation app on the right hand side for my old Dutch blogs

Hi there,

Thank you for visiting my blog. Via this digital medium I'm trying to give you a glimpse of my effort to travel the world. On the right hand side there's an overview of where I've been whilst blogging. Hopefully I'll succeed in making you jealous enough to follow me in my footsteps to the places I've blogged about, but also to places I haven't seen yet. Enjoy!

Sven

Ipiales en Pasto

De rit van Otavalo naar Tulcan (Ecuador) - Ipiales (Colombia) ging door een heuvelachtig groen landschap:



Toch moet je bij deze grensovergang wel even goed opletten. De bus kwam aan bij de grens en we reden de brug over, voorbij de grenspost van Ecuador. Moet ik geen stempel hebben om Ecuador te verlaten?? Ik was de enige toerist in de bus en alle locals liepen meteen Colombia in en ook voorbij het Colombiaanse grensgebouw. Oke, schijnbaar doen de locals dus niet aan stempels. Ik ben maar te voet terug gelopen naar Ecuador om daar mijn stempel te halen. Het was even wachten in de rij bij Ecuador, maar in Colombia was het even wat gegevens invullen, een stempel en ¡Buen viaje señor! Het ging erg makkelijk en snel. Ook hier is het weer aan te raden om extra geld mee te nemen en dit bij de grens te wissel voor de bus of taxi naar het dorpje Ipiales (er zijn geen pinautomaat bij de grens). Probeer wel een beetje te onderhandelen in je beste Spaans om een goede wisselkoers te krijgen! Hier een foto van de brug:


Bij Ipiales besloot ik niet meteen de bus naar Pasto te nemen, maar eerst een kerkje in de buurt te bezoeken:


Deze kerk is gebouwd op de plaats waar een boer een schim van Maria zou hebben gezien.

Pasto was mijn eindbestemming voor die dag. Een mooi klein dorpje dicht in de buurt van de vulkaan Galeras die je zou kunnen bezoeken. Helaas is de vulkaan in 2010 uitgebarsten en is hij sindsdien actief. Dit had als resultaat dat het te gevaarlijk was om de vulkaan te bezoeken. Ook was het erg bewolkt, dus ik heb de vulkaan nooit gezien. Ik was er in begin juni en dit valt in het regenseizoen. Het viel mee met de regen, maar het is de meeste dagen wel zwaar bewolkt. Het voordeel hiervan is wel dat alles erg mooi groen is en je minder last hebt van andere toeristen. Omdat er verder niet heel veel te doen was in dit kleine dorpje besloot ik de volgende dag door te reizen naar Popayan, een klein koloniaal dorpje dat nog mooier dan Pasto zou moeten zijn.

Pasto zelf stond weer vol met mooie kerken:



No comments:

Post a Comment