For non Dutch readers, use the translation app on the right hand side for my old Dutch blogs

Hi there,

Thank you for visiting my blog. Via this digital medium I'm trying to give you a glimpse of my effort to travel the world. On the right hand side there's an overview of where I've been whilst blogging. Hopefully I'll succeed in making you jealous enough to follow me in my footsteps to the places I've blogged about, but also to places I haven't seen yet. Enjoy!

Sven

Cartagena

Daar was ik dan in Cartagena, de laatste stad die ik zou bezoeken in Zuid Amerika. Vanaf Cartagena zou ik met een zeilboot naar Panama vertrekken (klik hier voor meer informatie over deze bijzondere reis). Ik had veel mooie verhalen gehoord over Cartagena en de stad stelde me niet teleur! Cartagena is de mooiste stad die ik in heel Zuid en Midden Amerika heb gezien. Het is een oude koloniale stad die barst van de vrolijke kleuren, kleine straten met goed onderhouden huizen en een lekkere Caribische sfeer. Hier enkele foto's van de stad:






Cartagena was een belangrijke haven voor de Spanjaarden tijdens hun veroveringen van Zuid Amerika. Omdat de Spaanse zilvervloot hier vaak lag was Cartagena erg geliefd bij de piraten. Om de stad te beschermen tegen deze piraten is er een grote vestigingsmuur om de stad gebouwd:






Hostel Mamallena waar ik sliep:


Net zoals Taganga en het Parque Tayrona is het in Cartagena tropisch warm! Toen ik er was lag de temperatuur net onder de 30 graden Celsius. Ik was al redelijk aan die temperatuur gewend, maar de hoge vochtigheid (ongeveer 90%) maakte het toch wat minder prettig. Op het moment dat je onder de koude douche kwam liepen de eerste druppeltjes zweet al naar beneden. 

De bootreis had ik een week van te voren gereserveerd via Blue Sailing, maar ik moest nog wel even pinnen. Ik liep als miljonair weg van de automaat met 1 miljoen Colombiaanse Peso's (ongeveer 380 Euro): 


Het centrum binnen de stadsmuren waar alle hostels zitten is onaangetast door moderne bouwwerken, maar buiten deze stadsmuren is het moderne Cartagena met veel wolkenkrabbers te vinden:


Door de kleine en hoge straatjes heb je in het oude centrum gelukkig geen uitzicht op deze wolkenkrabbers. Cartagena was prachtig en ik heb er erg van genoten. Na drie dagen was het op naar Midden Amerika, op naar een nieuw avontuur!

No comments:

Post a Comment